הפינה העסקית חלק 1
אז ראשית. לפני שנתחיל, למי שלא מכיר, אציג את עצמי.
שלמה לנדמן, מייסד ומנהל ב-“בי סקול” ואני אגיש לכם את הפינה העסקית. מידי פעם אעלה כאן בלוג, בכל מה שקשור לניהול העסק שלכם. החל בנושאים פיננסיים והנהלת כספים ועד שיווק ופרסום. כמובן, ניגע בנושאים כמו התנהלות מול לקוחות, תמחור נכון, אסטרטגיות עסקיות ועוד…
אז בואו נתחיל!
לא לחינם בחרתי במשפט “בואו נתחיל”, ואם תשימו לב זוהי גם כותרת האתר בעמוד הראשי. זהו פחות או יותר המוטו שלנו ואסביר למה אני מתכוון.
רוב מוחלט של מעצבי אירועים הם עצמאיים. ישנם בודדים בתחום, שרכשו את הידע הפרקטיקה והטכניקה ועובדים כשכירים. וכעצמאיים, יש לנו שתי אופציות כיצד להתנהל. או כנותני שירות או כיזמים.
אז מה בעצם ההבדל?
נותני שירות, מציעים שירות כלשהו שבו הם מתמחים, בין אם זה תיקון אינסטלציה או ייעוץ עיסקי, והשירות ניתן תמורת תשלום.
יזמים, רואים בכישרון/ידע שלהם משאב, והם בעצם מחפשים את הדרך לקשר בין המשאב שבידם להזדמנות העסקית. תפקיד היזם, הוא כל-כך משמעותי, שיש כלכלנים הרואים ביזם גורם ייצור רביעי(לצד הון, חומר גלם וכוח עבודה).
ניתן דוגמה כדי להמחיש את ההבדל
ניקח מקצוע כמו זמר. מכירים את המושג “זמר חתונות”?
זמר חתונות, יכול להיות מוכשר לא פחות מזמר שממלא את קיסריה. אז מדוע אחד מפיק הופעות בהשתתפות עשרות אלפי אנשים והשני מקפיץ בחתונות?
זמר חתונות הוא בעצם נותן שירות. יש לו כישרון ביד(או בגרון ליתר דיוק)והוא מציע אותו תמורת תשלום.
לעומתו עומד יזם. היזם, רואה בקול שלו משאב שיכול להוות הזדמנות עסקית, ובשלב הבא הוא מחפש מה ההזדמנות העסקית הרווחית ביותר עבורו. זה יכול להיות הופעת ענק בפארק הירקון, בית ספר למוזיקה או אפילו תכנית טלוויזיה בפורמט ייחודי. היזם לוקח סיכונים אישיים, צריך ליצור קשרים, לחדש, לנהל, להוביל והכי חשוב…ליזום!
היזם, לא יכול להרשות לעצמו לחכות שהלקוח יבוא אליו. הוא חייב להעלות רעיונות, ליצור את הקשרים המתאימים, להשקיע מההון העצמי(או לגייס משקיעים)כדי לקדם את הרעיון. ואם נתמצת את הכל למילה אחת “להתחיל”!
מדהים קצר וקולע .תודה על ההסבר .🫶🏼🎈